The Harris Gin FLES

DE GEEST VAN HET EILAND VASTLEGD

EEN BEKROOND ONTWERP


HOE HET ALLEMAAL BEGON

We wilden dat onze eerste spirit-release iets heel speciaals zou zijn, niet alleen de Isle of Harris Gin zelf, maar de manier waarop we het met de wereld deelden.

We hadden grote bewondering voor het werk van het getalenteerde ontwerpteam van Stranger & Stranger en we hielden van hun gebruik van verhalen en verbeeldingskracht, gecombineerd met een diep begrip van beeldtaal.

Ondanks dat het een nieuwe onderneming was zonder trackrecord en niet bijzonder diepe zakken, waren we toch ontroerd om hen te vragen of ze geïnteresseerd zouden zijn om deel uit te maken van ons prille project.

We hebben het ethos van de sociale distilleerderij van de onderneming en de ambities van de distilleerderij voor het eiland uitgelegd aan hun directeur Ivan Bell en hoofdontwerper Guy Pratt, en gelukkig vonden ze het hele concept overtuigend genoeg om ermee in te stemmen om met ons mee te gaan op onze reis.

Nadat ze tijd met ons hier in Harris hadden doorgebracht, de plek hadden verkend en mensen hadden ontmoet, gingen ze aan de slag op basis van deze vormende indrukken van het eiland, zijn elementen en mensen.

Het resultaat van hun inspanningen is te zien in de iconische fles die we vandaag kennen en waar we van houden.

BETER DOOR ONTWERP


DETAILS DIE HET VERSCHIL MAKEN

De Isle of Harris Gin-fles vertoont een zorgvuldig doordacht ontwerp vanaf het moment dat deze wordt geopend.

Een eenvoudig papieren zegel, hier in Harris met de hand aangebracht, draagt ​​de coördinaten van onze eilandstokerij als een belofte van herkomst.

De Portugese houten stop en kurk is voorzien van ons distilleerderijlogo en past perfect in de glazen schenker.

De mond van de fles is uitgebreid computermodelleerd om een ​​perfecte schenking te garanderen zonder druppels of morsen.

Het gerimpelde glas roept de maritieme elementen van ons eiland op, van de door de wind geblazen zeeën van Luskentyre tot het uitgestrekte zand van Seilebost.

Er zijn subtiele onregelmatigheden in vorm, rondingen en kuiltjes die moeiteloos in de hand lijken te passen.

De voelbare lijnen worden op sommige plaatsen glad, alsof ze door de getijden worden gedragen als een stuk wrak of een jetsam.

Het papieren label bevat stukjes suikerkelp en koper, elk verschillend met meer dan 20 unieke iteraties.

Het geruststellende gewicht van de fles wordt vastgehouden in een bewerkte stevige basis, waaruit de kleur van de zomerzeeën van Harris oprijst.

Daaronder schuilt een Latijns motto om naar te leven, Esse Quam Videri.

Dit is het familiemotto van onze oprichter Burr, als erkenning voor al zijn inspanningen bij het creëren van de distilleerderij.

Het betekent “zijn, eerder dan lijken”, een herinnering om authentiek te blijven in alles wat we doen.

“We gebruikten een subtiele en harmonieuze verweving van natuurlijke tinten, smaken, ingrediënten in het uiteindelijke ontwerp. ambacht en toewijding die nodig zijn om zowel hun gin als whisky te maken. “

Ivan Bell, managing director of Stranger & Stranger.

This post is also available in: Engels